Pakking og emballering skaper kvalitet

Kunde: Logent AB

Logent AB er en heldekkende logistikkpartner med tjenestetilbud innenfor fem ulike forretningsområder. Et av dem er 4PL løsninger innen Freight Management. Siden 2011 har Logent samarbeidet med nettbutikken Boozt.com der Logent har ansvaret for all plukking og pakking som i løpet av de siste tre årene har økt fra 10.000 artikler til 130.000 artikler. 


  

Utfordring

Det ekspansive e-handelsmarkedet stiller høye krav til Logent. Pakkingen må gå hurtig og effektivt for å kunne klare de høye leveringskravene, samtidig som at pakking og emballasje utgjør en viktig del av kjøpsopplevelsen. Fra kundens perspektiv er naturligvis transportsikkerhet og kundens opplevelse også viktig å ta hensyn til. 

   

Pakking og emballasje som bidrar til kjøpsopplevelsen

Selve emballasjen bidrar til kjøpsopplevelsen på en påtakelig måte ved å signalisere kvalitet. Logents personale kurses av Boxon gjennom våre tjeneste Packinstrutioner & Utbildning. Der ligger fokus på hvordan man pakker effektivt samt på en profesjonell og tiltalende måte. 

   

Carl-Johan Hildingsson, Logistikksjef, Logent AB

”E-handelstrenden har innebåret en heftig ekspansjon og en meget spennende utvikling å være med på. Vi har fra begynnelsen hatt et tett samarbeid med Boxon som har vært med i hele utviklingsprosessen og som er vår hovedleverandør av emballasje.”