"Boxons ekspertise er svært verdifull for oss"

Selskapet Tailor Store ble grunnlagt i 2004 og fokuserer på skreddersydde klær til først og fremst menn. Gjennom ledende e-handelsløsninger og et prisgunstig sortiment tilbyr de målgruppen tilpassede klær og tilbehør av høy kvalitet via nettbutikken som er tilgjengelig i flere land. Tekstilene kjøpes direkte fra produsentene og klærne blir sydd i deres eget skredderi med 500 ansatte i Sri Lanka.

Tailor Store er sterkt engasjert i CSR-spørsmål og er 100 % karbonnøytral. Alle selskapets leverandører må akseptere Tailor Stores Code of Conduct for å møte kravene til sosiale og miljømessige mål.

Utfordringen

Tailor Store stilte fire krav da de valgte leverandør av emballasje til klærne. Et krav var at leverandøren skal være miljøsertifisert og at materialet skal være miljøvennlig og resirkulerbart. Dessuten var det krav om korte ledetider, håndtering av både små og store mengder og spesifikke priser. 

Boxon er også svært engasjert i miljøspørsmål, noe som var en stor fordel ved valg av leverandør. De første forslagene som ble utviklet fra Boxon hadde fokus på konstruksjon, materialer, og kostnadseffektive løsninger, men også på aspekter av hvordan best kan profilere emballasjen for å bygge merkevaren.

- Produktspesialistene hos Boxon var veldig engasjerte og kunnskapsrike. Ikke bare hadde de god teknisk kunnskap om produktene, men de kunne også gi gode innspill på merkevarebygging og kommunikasjon, sier Jan Höjman, Chief Executive Office Tailor Store.

Boxons hovedløsning

Boxon har utviklet e-handelsposer i tre forskjellige størrelser til Tailor Stores skorter og en universell eske til både jakke og bukse. E-handelsposene er basert på resirkulert materiale. Konstruksjonen og designen av esken (som sørger for at jakken og/eller buksen ikke blir krøllete under transport) er designet og kuttet hos Boxons egen designavdeling.

En økende andel av Tailor Stores konsept er profileringsklær for bedrifter. Til dette formålet produserte vi to esker i to størrelser som rommer henholdsvis 20 og 40 skjorter. Alle esker og poser er profilert med varemerket til Tailor Store.

  

Jan Höjman, Chief Executive Office Tailor Store

"Produktspesialistene hos Boxon var veldig engasjerte og kunnskapsrike. Ikke bare hadde de god teknisk kunnskap om produktene, men de kunne også gi gode innspill på merkevarebygging og kommunikasjon"