Komplett utvalg
Bred kunnskap
Verdiskapende fokus
Icon / Unknown / shopping-cartCreated with Sketch.
0
Icon / Unknown / shopping-cartCreated with Sketch.
Produkter

3 blir 1 – Boxon konsoliderer varemerket og lanserer ny hjemmeside som knytter sammen tidligere digitale portaler

Emballasjeselskapet Boxon har i løpet av det siste året jobbet med å konsolidere sine forretningsområder og se over sitt totale tilbud – alt for å møte kundene på en bedre og mer målrettet måte. Et steg i arbeidet med å forsterke varemerket Boxon er også å synes samlet digitalt og å kunne tilby kundene en felles digital plattform som kombinerer informasjon, nettbutikk og kundeportal.

I noen år ar Boxon fokusert på digital utvikling med blant annet nettbutikk i de nordiske landene og kundeportaler for kunder med underleverandører.  Det er også utviklet enklere bestillingsportaler for kundeunike etiketter og emballasje. Samtidig som interessen og behovet har vokst hos kundene har utviklingen fra Boxon skjedd i rask takt. Men i ulike portaler, noe som til slutt ble uholdbart.

Ideen med å sette sammen de ulike portalene til en felles har vært der i lengre tid. I forbindelse med fjorårets satsing på å utvikle kommunikasjonen omkring varemerket og tilbudet ble det også anledning til å sette ideen ut i livet og begynne utviklingen digitalt.

Prosjektet har vært drevet i fellesskap av Emilie Olsson, Digital markedssjef og Fredrik Lethin, E-handelssjef i Boxon, der det har vært satt sterkt fokus på å knytte sammen salg og varemerkekommunikasjon på en forståelig måte.

- Det har ikke vært en spesielt lett oppgave, sier Emilie Olsson og fortsetter; Det har vært en stor utfordring å finne en struktur og et brukergrensesnitt som kommuniserer vårt varemerke, tilbud og våre produkter på ett og samme sted. Og som dessuten skal henvende seg til ulike kundegrupper, store som små, og med ulike behov. Men vi fant en vei til slutt som vi tror kommer til å bli opplevd som en forbedret opplevelse for kunder og besøkende.

Samarbeidspartner i prosjektet er Consid, et av Sveriges hurtigst voksende selskaper som tilbyr konsulenttjenester innen IT, management og digital markedsføring og som har et av sine kontorer i Helsingborg. Plattformen som Boxon har valgt er Episerver og EpiCommerce.

-  Samarbeidet med Consid har fungert veldig bra. Vi tror på løsningen og vi ser en langsiktig utvikling både med Consid og Episerver. Mange av våre kunder legger allerede inn ordrene sine digitalt, og nå kan vi tilby kundene en enda bedre løsning og en bedre bestillingsflyt via en kanal, sier Fredrik Lethin.

Prosjektleder fra Consid har vært Maya Ljungblad, som sammen med et dedikert Consid-team har drevet prosjektet i havn til tross for tight deadline og mange utfordringer.

- Det har vært et intenst, men veldig kult prosjekt. Vi hadde en tøff utfordring foran oss da vi begynte i mars, men gjennom et fantastisk samarbeid både innenfor hele teamet, men også med Boxon, har vi landet i en løsning som vi tror kommer til å ta kundeopplevelsen til neste nivå, sier Maya.

Kunder som tidligere har handlet online fra Boxon kommer nå til å oppleve forbedret funksjonalitet, utvidet produktinformasjon, en mer effektiv bestillingsflyt samt et tydeligere helhetsbilde av Boxon. Rosinen fra tidligere løsninger har vært plukket ut. blitt forbedret og implementert på den nye hjemmesiden.

Den nye hjemmesiden, som for Sverige går under navnet boxon.se, har erstattet den tidligere hjemmesiden boxon.se, nettbutikken Boxondirect.se og kundeportalen Mina Sidor. Samme setup og konsept gjelder også for Danmark og Norge. Ved lanseringen finnes det også en ny finsk og en engelsk hjemmeside, men uten nettbutikk. Neste steg er Tyskland og Frankrike i begynnelsen av neste år.

Det var under Scanpack i forrige uke at Boxon for første gang presenterte sitt forretningskonsept på en ny og oppdatert måte, der ikke bare kommunikasjonen, men også presentasjonen hadde fått en oppfriskning. Samtidig fikk de besøkende på standen mulighet til å få en første titt på den nye hjemmesiden og de øvrige digitale innovasjonene.

Administrerende direktør Anders Ylfors avslutter,

- Det føles veldig bra å kunne vise kundene våre en ny satsing, både når det gjelder vår forretningsidé og en forbedret digital opplevelse.

De nye hjemmesidene finner du her:

www.boxon.se

www.boxon.dk

www.boxon.no

www.boxon.fi

www.boxon.com

 

Kontaktinformasjon

Emilie Olsson, Digital Markedssjef

+46 739 - 85 07 38

Emilie.olsson@boxon.com

 

Fredrik Lethin, E-handelssjef

+46 706 – 17 76 96

Fredrik.lethin@boxon.com