light bulb icon
Rask levering
light bulb icon
Fraktfritt ved kjøp over 3000 kr
light bulb icon
Trustpilot 4.3/5
Icon / Unknown / shopping-cartCreated with Sketch.
0
Rask levering
Fraktfritt ved kjøp over 3000 kr
Trustpilot 4.3/5
Icon / Unknown / shopping-cartCreated with Sketch.
Webshop
Vi tilbyr
Kundecase
Bærekraft
Service & Support
Om oss

Kjøps- og leveringsvilkår

1. Generelt

Boxon.no drives av Boxon AS, organisasjonsnummer 992815922. Vår kontaktinformasjon finner du her. Vi leverer til bedrifter med organisasjonsnummer.

2. Betaling og priser

For sikker og effektiv betaling samarbeider vi med Svea Webpay. Vi tilbyr faktura- eller kredittkortbetaling som betalingsmetoder for bedrifter.

Fakturabetaling

Hvis du velger å betale med faktura, har du som standard* en kredittid på 15 dager fra fakturadatoen. Vi utfører vanlig kredittvurdering, og etter godkjennelse gjennomføres kjøpet. For å kunne utføre en kredittvurdering, må du oppgi organisasjonsnummeret ditt. Hvis kredittvurderingen ikke blir godkjent, er det ikke mulig å gjennomføre kjøpet på faktura. Ved betaling etter forfallsdato beregnes forsinkelserenten i henhold till gjeldende rentesats og purregebyr. Eventuelle inkassokostnader belastes separat.

*Andre vilkår kan gjelde for kundeunike avtaler.

Kortbetaling

Vi godkjenner VISA og Mastercard for kredittkortbetaling, og sammen med Svea Webpay og Worldline sikrer vi at kjøpet ditt gjennomføres trygt og sikkert. Ved betaling med kort blir du sendt til en SSL-sertifisert side der du oppgir dine opplysninger og betalingen gjennomføres. Belastning av betalingskortet ditt skjer umiddelbart.

Vær oppmerksom på at ved kortbetaling forbeholder vi oss retten til å etterfakturere eventuelle avgifter for miljøavgifter, pall under gods og frakt.

Priser

Alle priser oppgis i norske kroner eksklusive moms, miljøavgifter og frakt. Vi forbeholder oss retten til å justere prisene i henhold til gjeldende markedssituasjon, endringer i for eksempel råvarepriser, valutakursutvikling, transportkostnader og energi. Prisen på leveringsdagen gjelder.

For eksisterende kunder kan spesifikke avtaler gjelde.

Småordre

For bestillinger med en ordreverdi under 500 kr tilkommer et småordregebyr på 200 kr.

3. Frakt

Vi levererer varene deres fraktfritt til oppgitt gateadresse (bakkeplan) i Norge ved en orderverdi over 3000 kr eks. moms*. Ellers påløper en fraktavgift på 400 kr. Dette gjelder innenfor vårt normale nedslagsområde, se postnummer nedenfor. Levering utenfor dette området belastes med faktisk frakt.

0001 – 1299 Oslo
1300 – 3648 Viken
3070 – 3999 Vestfold og Telemark
2100 – 3528 Innlandet
4400 – 4994 Agder
6657 – 7549 Trøndelag

Med mindre annet er avtalt, må levering av dine produkter skje DAP til enhver tid gjeldende Incoterms.

*For eksisterende kunder kan det forekomme avvikende vilkår.

4. Levering

Ved bestilling mandag til fredag før kl. 13.00 blir varene normalt levert innen 2-4 arbeidsdager, med mindre annet er oppgitt. Vi leverer mandag til fredag mellom 08.00 og 16.00. For eksisterende kunder kan spesifikke vilkår gjelde, som for eksempel faste leveringsdager eller avvikende stopptid. Vi leverer dessverre ikke på privatadresser.

Vennligst merk at lengre leveringstider gjelder for kundeunike produkter eller levering fra sentrallager.

I tråd med bransje praksis forbeholder vi oss retten til og over/underlevere 10% på bestilt kvantitet.

Pall under gods

Det påløper en avgift for paller under gods. Vi forbeholder oss retten til å belaste for paller under gods, som kan skje i etterkant.

Bomtur

Dersom ingen er til stede ved levering, levering ikke er tilrettelagt for eller angitt leveringsadresse er feil, belastes det bomtur på 500 kr.

Restnotert vare

Vi streber alltid etter å opprettholde høy tilgjengelighet på vårt lager. Vi informerer om tilgjengelighet og leveringstid i din ordrebekreftelse. Imidlertid kan det hende at varer blir utsolgt eller at vi ikke kan levere hele ordren til ønsket tidspunkt. For å spare miljøet, hjelper vi gjerne til med alternativt produkt for å unngå delleveringer, eller så sørger vi for at den blir levert så snart den er tilgjengelig igjen.

Feilplukk og skadede produkter

Vi gjør alt vi kan for å unngå og minimere feilplukk og transportskader, men vi ber deg likevel om å utføre en adkomstkontroll ved levering. Ta kontakt med oss ved eventuelle avvik for å rette opp feilen. Det gir oss muligheten til å korrigere det som har skjedd uten forsinkelser.

5. Retur og reklamasjon

Feilbestilt vare

Ved feilbestilling har dere rett til å returnere den til oss innen 10 dager etter mottak, med unntak av spesialartikler utenfor vårt standardsortiment. Alle varer må være i god stand og i original emballasje. Det påløper en kostnad på 500 kr for håndtering av returen, samt en reduksjon på 30% av ordreverdien for feilbestilt vare. Du er ansvarlig for eventuell returfrakt. Kontakt oss før du returnerer, så hjelper vi deg.

Reklamasjon

Hvis dere ønsker å reklamere på et produkt, må dere kontakte oss skriftlig innen 10 dager etter mottak. Vi vil deretter avtale når vi kan hente varen. Når reklamasjonen er godkjent, vil beløpet krediteres, normalt innen to uker. 

6. Spesialtilpassede artikler

For spesialartikler tilkommer det en startkostnad på 175 kr. Vi forplikter oss til å oppbevare verktøy som klisjeer og stanseverktøy i ett år etter siste levering av produktet.

7. Forbehold

Vi forbeholder oss retten til eventuelle oppgitte prisfeil, utsolgte varer og utgåtte artikler. Vi forbeholder oss retten til å korrigere eventuelle feil.

 

Les våre generelle vilkår her.

Siste oppdatering: 01.09.2023

Linje
loading symbol