Profilert emballasje, eller emballasje med trykk, er en kraftig markedsføringsstrategi der design og visuelle elementer brukes til å tiltrekke seg forbrukernes oppmerksomhet og bygge merkevare. Forpakningens design gjør at produktet skiller seg ut i butikkhyllene og kommuniserer sine unike fordeler på en overbevisende måte. Det bidrar til å skille produktet fra konkurrentene og skaper en sterkere forbindelse til forbrukerne.
Profilert emballasje øker ikke bare salget, men etablerer også langvarige merkevareforhold og øker kundelojaliteten gjennom en minneverdig og gjenkjennelig produktpresentasjon.
Det finnes forskjellige trykkteknikker som brukes avhengig av underlag og kvalitet. Det er bl.a. mulig å velge mellom:
- Offsettrykk som skaper enestående gjengivelse av fargebilder og kontraster.
- Flexotrykk som er den vanligste trykketeknikken for bølgepappesker og gir en god gjengivelse av tekst og enklere trykk.
- Digitaltrykk – den nyeste teknologien innen grafisk utvikling.
Tydelige fordeler:
La esken din snakke for seg selv! Nå kan du sette ditt trykk på vår prisbelønte «Less material»-eske.
Du kan plassere trykket både på utsiden, innsiden og flere andre steder. Dette kan gi en spennende effekt når mottakeren åpner pakken!
Kontakt oss med din forespørsel, så hjelper vi deg.
Det er et stadig større samspill mellom etiketter og emballasje, og med den nyeste teknologien blir emballasje, etikett og den totale kjøpsopplevelsen en viktig del av kommunikasjonen og profileringen.