Møt Fredrik Mantin, Boxons Global Key Account Manager og en av våre mest engasjerte bærekraftsambassadører. For ham er bærekraft mer enn et krav – det er en forretningsmulighet, et konkurransefortrinn og en måte å bygge langsiktige kunderelasjoner på.
Men hvordan ser bærekraft ut i praksis? Hva er utfordringene?
"Vi sørger for at bærekraft gjennomsyrer alt vi gjør," sier Fredrik. "Vi har lansert et globalt internt opplæringsprogram med webinarer og virkelige case hvor alle medarbeidere deltar. Vi har også bygget en kunnskapsdatabase – en ressurs for både oss og kundene våre – for det er én ting å forstå bærekraft, en annen å navigere i et marked i stadig endring."
"Det starter i hverdagen," sier Fredrik. "Jeg prøver alltid å ta tog eller kjøre elbil i jobben. Jeg har til og med tatt toget til Tyskland flere ganger. Det krever litt mer planlegging – men det er verdt det. Dessuten kan man jobbe underveis, og det er en mer sosial måte å reise på."
"Det er enkelt – vi tar det opp i hvert kundemøte. EUs strengere regler vil tvinge alle til å bli mer bærekraftige, så vi ser det som vårt ansvar å hjelpe kundene våre å ligge ett skritt foran," sier Fredrik.
"Å overbevise kundene om å prioritere bærekraft fremfor kortsiktige kostnadsbesparelser. Men forståelsen for bærekraftige løsninger øker," sier Fredrik. "Når kundene våre ser den positive effekten – på merkevaren, virksomheten og etterlevelsen av kommende EU-regler – blir det en selvfølge," fortsetter han. "Og viktigst av alt – bærekraft er ikke et soloprosjekt, det er en reise vi gjør sammen."
"Bedre å være litt mer bærekraftig enn ikke i det hele tatt. Senk terskelen, tenk enkelt – og bare sett i gang."
Vil du styrke merkevaren din med bærekraftige emballasjeløsninger? Ta kontakt, så tar vi en prat!